Øker engasjementet og fortsetter på drakta

Coop Sørvest har tegnet en ny og større avtale med klubben over de neste tre årene. Det betyr at Obs Bygg fortsatt vil pryde drakten.

På bildet (f.v): Kenneth Gorman, Kay Arne Rakstang Nedrejord, Joackim Jørgensen, Arne Simonsen og Stian Emanulsen. 

- Dette er en stor og viktig avtale for klubben. Det er en glede at Coop Sørvest SA ønsker en ny og utvidet storavtale med klubben. De økte sitt engasjement rundt sesongstart i år, midt i den verste corona-situasjonen, ved å kjøpe eksponering på drakten, sier markedssjef Arne Simonsen i Start.

- Denne plasseringen på drakten har vist seg å være en meget god eksponeringsflate for Obs Bygg og derfor har de sikret seg denne verdifulle plasseringen de neste 3 årene, sier Simonsen, som forteller at Start er godt oppe på øvre halvdel når det gjelder profilering og eksponering i media både lokalt og nasjonalt når klubben spiller i Eliteserien.

- Start har også veldig god eksponering på TV, vi blir trukket ut til TV-kamper jevnlig, noe som gir de av samarbeidspartnerne som er synlige på draktene en spesielt god eksponering. Logo-eksponering er viktig for mange bedrifter, og vi er glade for at vi kan skape god verdi for dem, sier han.

Simonsen forteller at vi med denne avtalen ligger godt an til å ha solgt alle eksponeringsflatene på neste års drakt.

- Vi satser på å ha drakten klar til jul i år!

Annonse:

Start er allemannseie

Obs Bygg har lenge vært synlige i og rundt klubben gjennom ledreklamer, midtsirkelsegl og logo på intervjuvegg. Denne sesongen har de også prydet drakten, samt at de har vært personlig sponsor til Joackim Jørgensen.

Regionsdirektør i Coop Sørvest, Kay Arne Rakstang Nedrejord, sier følgende om avtalen.

- Coop er allemannseie, eid av over 1,8 millioner medlemmer. På Sørlandet eier 80.000 medlemmer Coop-butikkene på Agder. På samme måte er Start allemannseie på Sørlandet. Start skaper engasjement på godt og vondt, men er en av Sørlandets sterkeste merkevarer. Vi ønsker å assosiere oss med Start og det viser vi med å gå tyngre inn i samarbeidet.

- I tillegg til eksponering på drakt, vil vi også være synlige på stadion med både led-reklame, reklameskilt og seil. Man skal virkelig få med seg at Coop, ved OBS Bygg, er synlige på stadion, sier Rakstang Nedrejord.

På spørsmålet om hvorfor det er OBS Bygg som skal pryde drakten, og ikke Coop sier Nedrejord følgende.

- Vi har en dyktig konkurrent i Norgesgruppen som også er en av Starts viktigste partnere. Vi respekterer at de var først ute og har bransjeeksklusivitet på dagligvarer. Så selv om vi konkurrer om de samme dagligvarekundene står vi sammen om Start.  Og så er heldigvis Coop også byggevarer. Vårt flaggskip i Sørlandsparken går bedre enn vi hadde drømt om, kanskje takket være god eksponering på Start-drakten? Det er iallefall god match mellom fotballpublikum og byggevarekunden, sier han.

- Og selv om ikke Coop pryder drakten, så sikrer denne avtalen at våre eiere, altså medlemmene, får tilbud om Coop-billetten. 160 billetter skal legges ut til våre medlemmer foran hver hjemmekamp til en særdeles god pris. Så nå er det bare å krysse fingrene for at Start blir i Eliteserien, og at publikum får vende tilbake i hopetall i 2021, avslutter Nedrejord.

 

DSC_0936
Fra venstre: Kenneth Gorman, Joackim Jørgensen og Stian Emanulsen.

 

 

Annonse fra Obos-ligaen: