Stappfullt på partnerfrokost

Med over 80 deltakere måtte det hentes inn ekstra stoler for å få plass til alle på dagens frokosttreff for samarbeidspartnerne.

Torsdag morgen var over over 80 deltakere fra over 40 bedrifter tilstede da Start inviterte til partnerfrokost.

Se bilder fra frokosttreffet lenger nede i saken.

I tillegg til at markedsavdelingen presenterte årets partnerprogram, bidro også tre av spillerne, sportslig leder Tor-Kristian Karlsen og trener Mark Dempsey fra scenen.

Høydepunktet var nok da Dempsey, med sin sedvanlige innlevelse og entusiasme, lot de fremmøtte få en grundig innføring i hva han og spillerne har jobbet med på treningsfeltet de siste ukene.

Han presiserte at Start skal være et offensivt lag, et lag folk skal kjenne igjen, og et lag alle motstandere skal frykte på Sparebanken Sør Arena.

- Jeg har mye erfaring fra toppfotball, litt som spiller og mye som trener i flere ulike klubber, men dette er den mest spennende klubben jeg har jobbet for. Da tenker jeg på hvor vi er, og hvilke potensial som ligger i byen og klubben, sa Dempsey, til stor applaus fra salen.

- Jeg tror vi får flere oppturerer enn nedturer denne sesongen, avsluttet han.

Dette er den mest spennende klubben jeg har jobbet for.

— Mark Dempsey


Stor interesse

Arne Simonsen, salgs- og partneransvarlig i Start, forteller at de aldri har vært så stor interesse for et slikt arrangement i løpet av hans fire år i klubben.

- Det var smekk fullt, vi måtte til og med ta inn ekstra stoler. Det tyder på at interessen for Start er tilbake i næringslivet, vi opplever at de er mer positive enn noensinne, sier Simonsen.

Han forteller at det er en helt annen hverdag for markedsavdelingen i klubben nå, sammenlignet med hvordan det var for et år siden, før Start En Drøm AS kom inn i klubben.

- Vi har en helt annen historie vi kan fortelle nå, og vi merker at folk er nysgjerrige. Det er også gøyere å si at pengene partnerne går inn med går direkte til å styrke den sportslige satsingen, og ikke til å dekke gjeld eller likviditetsproblemer, sier Simonsen.

- Jeg synes det er flott at våre lojale støttespillere, som har opplevd mange nedturer, nå kan få være med på en mer spennende og positiv reise. Det fortjener de.

Sikter mot 35 millioner

Under frokosttreffet fikk de fremmøtte høre at klubben ligger godt an til å nå årets markedsbudsjett. 

- Vi er allerede forbi fjorårets budsjett, og vi har god fart mot det budsjettet vi har satt for i år. Vi merker at trykket er bedre enn på lenge, vi blir nå kontaktet av bedrifter som ønsker å være med, det er har ikke skjedd på mange år, sier Simonsen.

For å kunne etablere klubben i øvre sjikt i Eliteserien er det behov for inntekter på rundt 35 millioner kroner i partner- og billettinntekter.

- For å nå dette målet sikter vi på å nå 150 partnere i løpet av 2018. I fjor hadde vi rundt 75, og vi nærmer oss allerede 100 i år, sier Simonsen.

Det legges opp til et innholdsrikt og variert program for partnerne i nettverket, med 11 ulike samlinger i løpet av sesongen.

- Vi skal lage en arena som gjør det enkelt for bedriftene å gjøre business med hverandre. Med flere bedrifter i nettverket blir det også flere muligheter. Det er kanskje spesielt gøy for bedriftene som har vært med lenge at de nå få nye bedrifter de kan gjøre business med.


Kamp = fest


Start har et mål om at hver hjemmekamp skal være en festdag.

- For å nå dette målet har vi i år fått med oss eventbyrået Headliner på laget, de skal være med å skape den festen på hver hjemmekamp, sier Simonsen.

Det blir også et nytt Fanzone-opplegg utenfor stadion før kampene, etter modell fra Norsk Toppfotball. 

- Dette, i tillegg til en nyoppusset partnerrestaurant, skal bidra til å gjøre kampopplevelsen mye bedre i år, sier Simonsen.

Bli med på festen. Kjøp sesongkort idag!

Annonse fra Eliteserien: