Starts egne medier
IK Start er synlige på flere plattformer.
Massemedier
Starts største mediekanal er ikstart.no. Denne er blant landets beste besøkte fotball-nettsteder. Innholdet er responsivt og dermed tilpasser mobil og nettbrett.
I forbindelse med hjemmekampene produseres innhold for storskjerm og LED (digitale reklameskilt).
Start utgir også nyhetsbrev på epost - og SMS-tjenester er også en del av Starts kommunikasjon med supportere.
Sosiale medier
Start er blant landets største klubber på facebook. Mer enn 34 000 tilhengere følger facebook.com/ikstart. På Facebook er vi svært aktive på direkte-sendinger.
Start er på Twitter, her får du blant annet live-oppdateringer fra kampene - twitter.com/ikstart
Start er også på Instagram - ikstart
For glimt fra innsiden av klubben, følg oss på Snapchat - ikstart
Start har også en YouTube-kanal
Organisering
Det er klubbens mediesjef Ole G. Sørensen som koordinerer Starts kommunikasjons- og mediearbeid. Mediesjefen har følgende arbeidsoppgaver (hentet fra Starts kommunikasjonsstrategi)
- Mediekontakt og tilrettelegging. I noen grad uttale seg på vegne av klubben
- Redaktør- og koordineringsansvar for egne mediekanaler
- Omdømmefokus – med opparbeiding av gode kommunikasjonslinjer, kursing av spillere og stab og medierådgiving.
Klubbens verdier inkluderende, engasjerende og presise er sentrale i klubbens kommunikasjonsarbeid.